فرم ارزیابی رزرو وقت مشاوره

اقامت دائم برای پرستاران خانگی در بدو ورود به کانادا تحت برنامه‌های جدید 

کانادا اعلام کرده است که برنامه‌های جدیدی برای پرستاران خانگی اجرا می‌کند. برنامه‌های فعلی «مراقب کودک در منزل» و «کارگر حمایتی در منزل» در تاریخ ۱۷ ژوئن به پایان می‌رسند. 

در این برنامه‌های جدید، پرستاران خانگی به محض ورود به کانادا اقامت دائم دریافت می‌کنند و نیازی به تجربه کاری قبلی در کانادا ندارند.  

همچنین، این پرستاران می‌توانند برای سازمان‌هایی کار کنند که خدمات مراقبتی موقت یا پاره‌وقت به افرادی ارائه می‌دهند که نیمه‌مستقل هستند یا در حال بهبود از آسیب یا بیماری می‌باشند. 

شرایط واجد شرایط بودن: 

  • حداقل سطح ۴ در معیارهای زبان کانادایی (CLB) 
  • معادل دیپلم دبیرستان کانادایی 
  • تجربه کاری اخیر و مرتبط 
  • پیشنهاد شغلی تمام‌وقت در زمینه مراقبت در منزل 

این شرایط نسبت به برنامه‌های قبلی که به سطح ۵ زبان و یک سال تحصیلات پس از دبیرستان (یا معادل خارجی) نیاز داشتند، تغییر کرده است. همچنین برنامه‌های قبلی به حداقل شش ماه تجربه کاری نیاز داشتند.  

اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا هنوز مشخص نکرده که چه میزان تجربه کاری تحت برنامه‌های جدید مورد نیاز است و می‌گوید جزئیات بیشتر نزدیک به زمان راه‌اندازی کامل اعلام خواهد شد. 

اظهارات وزیر مهاجرت 

مارک میلر، وزیر مهاجرت، در بیانیه‌ای گفت: « پرستاران نقش حیاتی در حمایت از خانواده‌های کانادایی دارند و برنامه‌های ما باید انعکاس‌دهنده نقش ارزشمند آن‌ها باشد. این دو برنامه آزمایشی جدید نه تنها حمایت از پرستاران را بهبود می‌بخشند، بلکه کیفیت مراقبتی که خانواده‌ها مستحق آن هستند را نیز فراهم می‌کنند.» 

انتخاب بهترین مسیر مهاجرتی برای شما یک کار سطحی نیست؛

در تراست پیشنهاد بهترین روش برای هر فرد، حاصل حداقل دو جلسه تحلیل عمیق با مدیر دپارتمان بیزینسی و مشاور رسمی مهاجرت ماست.
پیشنهادات ما بر اساس اولویت‌ها، شرایط و تضمین موفقیت شما هستند.

رزرو وقت مشاوره

نیاز به پرستاران خانگی در کانادا 

طبق برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۴-۲۰۲۶، کانادا انتظار دارد بیش از ۱۵,۰۰۰ مقیم دائم جدید از طریق برنامه‌های پرستاران خانگی پذیرفته شوند. تا تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴، تقریباً ۵,۷۰۰ مراقب و اعضای خانواده‌هایشان از زمان راه‌اندازی برنامه‌های «مراقب کودک در منزل» و «کارگر حمایتی در منزل» در سال ۲۰۱۹، مقیم دائم شده‌اند. 

با افزایش سن جمعیت کانادا، نیاز به پرستاران خانگی نیز افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود در شش سال آینده، بیش از نه میلیون کانادایی بازنشسته شوند. این بدان معناست که در سال‌های آتی، افراد بیشتری نیاز به مراقبت اضافی در منازل یا موسسات خواهند داشت. 

علاوه بر این، گزارش اخیر مرکز تعالی مراقبت در کانادا نشان می‌دهد که بسیاری از پرستاران خانگی بالای ۶۵ سال هستند و ممکن است خود نیز نیاز به مراقبت داشته باشند.  

تقریباً یک نفر از هر پنج پرستار بالای ۶۵ سال دارد و این پرستاران سالمند کمترین دسترسی به خدمات یا حمایت‌های لازم برای انجام وظایفشان را دارند. 

نیاز به پرستاران کودک 

در نهایت، خانواده‌ها در کاناد به پرستاران کودک نیاز دارند زیرا زنان بیشتری که به‌طور سنتی مسئولیت مراقبت از کودکان خردسال را به عهده می‌گرفتند، به دنبال ورود به بازار کار هستند.  

داده‌های اداره آمار کانادا از سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که نرخ مشارکت نیروی کار برای زنان ۱۵ ساله و بالاتر و همه سطوح تحصیلی از ۵۸.۵٪ در سال ۱۹۹۰ به ۶۱.۵٪ در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. 

منابع
منبع 1
https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/news/2024/06/canada-announces-new-pilot-programs-to-support-caregivers-and-canadian-families.html

نظرات

0 نظر